Δευτέρα 23 Απριλίου 2012

Ζωγραφίζω προγραμματίζοντας!

Εισαγωγή

Οι υπολογιστές, όπως ήδη γνωρίζεις, εκτελούν προγράμματα. Τα προγράμματα τα φτιάχνουν οι προγραμματιστές Η/Υ. Ένα πρόγραμμα αποτελείται από εντολές που χρησιμοποιούνται με κάποια συγκεκριμένη σειρά έτσι ώστε να οδηγούν σε ένα αποτέλεσμα.

Στόχος

Οι στόχοι του σημερινού μαθήματος είναι:
  • να εξοικειωθείς με το προγραμματιστικό περιβάλλον της Logo
  • να αναλύσεις ένα έργο (π.χ. ένα σχέδιο) στα επιμέρους συστατικά του και κάθε ένα από αυτά σε απλούστερα δομικά στοιχεία
  • να γράψεις το υποπρόγραμμα (διαδικασία) που κατασκευάζει κάθε ένα δομικό στοιχείο
  • να συνθέσεις τα επιμέρους υποπρογράμματα και να τα ολοκληρώσεις σε ένα πρόγραμμα που θα κατασκευάζει το ζητούμενο έργο (ζωγραφίζει το σχέδιο).

Εμπλεκόμενες έννοιες:

  •  Σύνταξη και εκτέλεση εντολών.
  • κίνηση της μιας μορφής
  • ανεβοκατέβασμα της πένας
  •  επανάληψη (προκαθορισμένες φορές)
  • Αποτέλεσμα εκτέλεσης εντολής.
  • Η έννοια του αλγορίθμου.
  • «Συναρμολόγηση» εντολών και η έννοια του προγράμματος.
  •  Κατανόηση, ανάλυση και σύνθεση προβλήματος.

Μέσα που θα χρησιμοποιηθούν 

  • Το προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch
  •  Φύλλο εργασίας των μαθητών


Δραστηριότητα: Προγραμματίζω τη μορφή μου ώστε να ζωγραφίζει ένα τετράγωνο 

Βήμα 1:

Κατέβασε το αρχείο με την ΆΣΚΗΣΗ - Ζωγραφίζω  στον υπολογιστή σου. Προσοχή!  Βρες το αρχείο που κατέβασες στο φάκελο Λήψεις  και μετακινήσέ το στο δικό σου φάκελο.

Βήμα 2:

  •  Άνοιξε το αρχείο ΆΣΚΗΣΗ - Ζωγραφίζω  με το πρόγραμμα Scratch.
  • Προγραμμάτισε τη μορφή σου έτσι ώστε να ζωγραφίζει ένα τετράγωνο με πλευρά 120.
  • Για να το κάνεις αυτό, χρησιμοποίησε τα κατάλληλα τουβλάκια-εντολές που είναι διασκορπισμένα στο σενάριο. 
  • "Συναρμολόγησε" τις εντολές έτσι ώστε να λύνουν το πρόβλημα.

Καλη επιτυχία!